המדריך המלא להקמת חנות מקוונת למוצרי קוסמטיקה טבעיים

מייצרים מוצרי קוסמטיקה טבעיים? רוקחות ביתית? שוקלים להקים חנות מקוונת עבור העסק שלכם? רעיון מצוין! קוסמטיקה טבעית היא מגמה שמתחזקת כיום. כעסק, יש לכך פוטנציאל רב והקמת אתר עשויה להיות גורם מפתח במימושו. כך תעשו זאת בהצלחה:

התשתית הטכנית

בכדי להפעיל אתר, חייבים בכול מקרה תשתית טכנית. זו מורכבת למעשה, מכמה וכמה אלמנטים שונים. את האתר כותבים ב"פלטפורמה" נבחרת, דוגמת וורדפרס (שבולטת במיוחד) או Wix. וורדפרס הוא סוג פלטפורמות שמספקות קשת אפשרויות רחבה במיוחד, אך מחייבות הסתייעות במפתח מומחה. Wix מהווה דוגמה בולטת לסוג נוסף, שהוא קל יותר לשימוש עצמי, אך מוגבל מעט. את האתר תצטרכו לארח על סוג תשתית נוסף – שרת. לשם כך, תוכלו להשתמש בשירות שרתים וירטואליים של ספק אשר מתמחה בנושא זה. עוד היבט תשתית הוא שכירת דומיין, אשר דרוש עבור כתובת האתר. לגבי בחירת הדומיין הספציפי, כדאי להשקיע מעט לימוד ומחשבה. בין השאר, תצטרכו לקחת בחשבון נקודות כמו שם זכיר, קצר וקל לאיות. ניתן לבחור גם סיומת לדומיין, כאשר הנפוצות ביותר לשימוש הן סיומת .il לאתרים ישראליים וסיומת.com לאתרים בינלאומיים. יש למעשה סיומות רבות נוספות (כמו .biz) אבל קחו בחשבון, שאנשים לא רגילים להן.

שכירת מומחים

אחת ההחלטות החשובות שתצטרכו לקבל בהתחלה, היא האם ואילו מומחים תשכרו בכדי לעזור לכם. סביר להניח, שאינכם מיומנים בהקמת אתרים ולשם כך יידרש מתכנת מומחה או חברה שעוסקת בנושא זה. מומחים נוספים, עשויים להידרש ככול שתרצו להשקיע בהיבטים נוספים שנזכיר כאן. דוגמה בולטת לכך, מהווה נושא השיווק.

המדריך המלא להקמת חנות מקוונת למוצרי קוסמטיקה טבעיים

תכנון יסודי

תכנון איכותי של האתר, הוא שלב חיוני וחשוב ביותר בהקמתו. תכנון טוב ויסודי, יחסוך אי הבנות וזמן יקר בהמשך, למרות שסביר שתכניסו עם הזמן שינויים שונים. בעזרת המומחים איתם אתם עובדים, יהיו כמה וכמה דברים שתצטרכו לתת להם מענה בשלב זה. ישנו ראשית התכנון האסטרטגי, של מה בכלל רוצים להשיג מהאתר מבחינה עסקית. לאחר מכן, יש לתכנן את מבנה האתר – העמודים השונים והתפריטים. העיצוב הגראפי גם הוא דבר שיש לתכנן כעת בגדול. היבטים נוספים לקחת בחשבון, הם חוויית משתמש, שיווק, אבטחה, גיבוי, מדידת ביצועים ואופטימיזציה.

חוויית משתמש

העיצוב הולך יחד עם נושא חוויית המשתמש, אבל לא זהה לו. חיוני שהחנות תהיה נוחה וקלה לשימוש והדבר משמעותי יותר להצלחתה מאשר מראה יפה. לא פעם, בעלי אתרים טועים בבחירת עיצוב מרשים מבחינה גראפית, אבל כזה שמסבך את הלקוחות שלא לצורך. אל דאגה – אין צורך להתפשר. במיוחד כאשר מדובר בנושא שנראה טוב אסתטית, כמו מוצרי קוסמטיקה טבעית. עוד נזכיר, כי חוויית משתמש הוא תחום התמחות בפני עצמו, בו עשויים (לא חייבים) לשכור מומחים ייעודיים. יש בו גם מקום למדידה ושיפור מבוסס נתונים.

שיווק

שיווק החנות באינטרנט יהיה חיוני, מאחר שלא די בשימוש בה ככרטיס ביקור מקוון, שאת כתובתו מוסרים ללקוחות קיימים. השיווק האיכותי והשיטתי יסייע להביא לחנות לקוחות חדשים, באופן מתמשך. הדבר מתבטא במיוחד בתחום שמכונה קידום במנועי חיפוש, כולל התאמת האתר עוד בהקמתו לקידום אורגני. מדובר בתחום רחב עם אפשרויות נוספות, כמו קידום ברשתות חברתיות או קידום ממומן. הכול מתחבר כמובן לנושא הכללי של שיווק ולהיבטים עסקיים אשר קשורים אליו ומשפיעים עליו, דוגמת מיתוג ובידול עסקי.

לסיכום

הקמת חנות מקוונת למוצרי קוסמטיקה טבעיים לא צריכה להיות מורכבת מדי. עם זאת, חיוני לבצע זאת היטב, בכדי להבטיח שתממשו את מטרות האתר.

נגישות
גלילה לראש העמוד