המדריך לקוסמטיקאית: איך לנהל קליניקה מצליחה?

קליניקה לקוסמטיקה מצליחה

חולמת לפתוח קליניקה עם רשימת המתנה בלתי נגמרת? ובכן, דרך הטיפים אותם נציג לך במדריך המיוחד הבא תוכלי להקים ולנהל קליניקה משגשגת ובעלת פוטנציאל להתרחבות לסניפים נוספים. מוכנה? הגיע הזמן למנף את הכישרון – לעשייה.

הקמת קליניקה קוסמטית: הכול מתחיל ונגמר במיתוג נכון

ענף הקוסמטיקה זוכה בשנים האחרונות לתהודה רחבה, לא מעט בזכות הרשתות החברתיות שפתחו צוהר בעבור קוסמטיקאיות להציג את עבודתן ובהתאם לכך לצבור קהל לקוחות נאמן שהולך איתן למשך שנים רבות. אולם, ענף הקוסמטיקה הוא ענף תחרותי ורווי ועל כן בכדי שאת תוכלי לנהל קליניקה מוצלחת השלב הראשון הוא מיתוג נכון. חשוב להבין כי דווקא באמצעות מיתוג תוכלי לבדל את הקליניקה מבחינת השירות והתמהיל אותו הלקוחה מקבלת, ובהתאם לכך לבלוט אל מול המתחרות הרבות שלך. רצוי לחשוב על מיתוג שמאפיין אותך ואת הקליניקה שלך, ועל כן רצוי קודם כל לעבוד עם חברה מקצועית המתמחה בתחום של מיתוג ושיווק בכדי להקים דף עסקי הן בפייסבוק והן באינסטגרם שמהווים בפני עצמם מנוע שיווקי ופרסומי ראשון במעלה. למרות שמדובר בהשקעה כספית לא מועטה, היא בהחלט יכולה להשתלם לך בטווח הרחוק – כתוצאה מחשיפה אדירה שתניב בהמשך גם לקוחות חדשות לצד ותיקות.

הקמת מרכזיה לעסק

בין אם את בבעלותך קליניקת בוטיק ובין אם מדובר בקליניקה גדולה, נושא התקשורת עם הלקוח/ה חייב להיות בראש סדר העדיפות. לא פעם בעקבות כשלים בתקשורת מבחינת חזרה ללקוחות עשוי להתרחש מצב של נטישה, ועל כן מומלץ לאתר חברה המתמחה בתחום של שירותי מרכזייה לעסקים. לחברה שנותנת שירותים בתחום יש יתרון בולט: כוח אדם שזמין בעבור מענה ללקוחות פוטנציאליים וקיימים לצד מערך תקשורת המאפשר לך להתעסק בעבודה עצמה ולא בחזרה ללקוחות. מאחר ומדובר בשירות בהתאמה אישית לטיב העסק, תוכלי להיות בטוחה כי כל לקוחה מקבלת את המענה המתאים לה – החל מקביעת תור, החלפת תור קיים ועוד. השירות הזה מעניק שקט נפשי וידיעה ברורה כי נושא התקשורת מטופל במלואו, ובהתאם לכך גם האופן שבו את מעניקה יחס אישי ללקוח שהוא חשוב ביותר, בייחוד בתחום של קוסמטיקה.

התמחות

ענף הקוסמטיקה הוא ענף שמתפתח בצורה משמעותית, לא מעט בשל שימוש בטכניקות כמו גם טכנולוגיות חדשניות. הקפידי לקחת חלק פעיל בקורסים בארץ כמו גם בעולם ולהיות תמיד עם אצבע על הדופק מבחינת מוצרים חדשים בשוק, כך שבמסגרת ניהול הקליניקה תוכלי להעניק ללקוחות שלך את הטיפול האיכותי והחדיש ביותר. לדוגמה, תחום טיפולי הלייזר מאוד חזק בתחום וניתן להחזיק ציוד מתאים בקליניקה, לצד הכשרה מיוחדת וממוקדת בנושא.

אם בחרתן ללמוד ולהתמקצע בתחום טיפולי הלייזר מסוגיו השונים כמו טיפולי פנים בלייזר, הסרת שיער ומיצוק קמטים, כדאי מאוד לבדוק עם הלקוחה בדיוק מה מצבה מבחינה הורמונלית, האם היא נוטלת תרופות שאינן מתאימות לטיפולים מהסוג הזה, האם היא בהיריון, מה סוג השיער שלה וכו'. שאילת השאלות האלה יעזרו לכן לא להגיע, חלילה, למצב של רשלנות רפואית ולהיות חשופות לתביעה בגין כך.

מימון

להקים קליניקה הוא לא עסק זול, בייחוד בשל עלויות המוצרים בהם את משתמשת כמו גם השכרת המקום, ארנונה, מים ועוד. רצוי לעבוד עם יועץ פיננסי מוסמך המתמחה בעסקים קטנים. דרך היועץ תוכלי לאתר מקורות מימון דרך הבנק או חוץ בנקאיים, כל זאת בכדי שתוכלי לנהל את העסק בצורה נכונה אך גם בטוחה מבחינה פיננסית.

ביטוח אחריות מקצועית

כבעלים של הקליניקה את חשופה לתביעות מצד לקוחות בעקבות טיפול לקוי לטענתם. כל תביעה משפטית עשויה להוביל לפגיעה תדמיתית קשה ולעיתים גם להוצאה כספית אדירה, ועל כן ביטוח אחריות מקצועית מהווה חלק בלתי נפרד מהניהול השוטף של העסק שלך.

יצירת שיתופי פעולה

חלק בלתי נפרד מעבודתך כקוסמטיקאית הוא לחשוב מחוץ לקופסא ובהתאם לכך לפרסם את עצמך דרך מובילות דעת קהל. מדובר בנתיב שמאפשר לך להעניק שירותים או מוצרים למשפיענית (למשל בלוגרית בתחום האופנה והביוטי), ודרך העמוד האישי שלה ליצור חשיפה לקהל העוקבות. דרך הגרלה מיוחדת לקהל העוקבות או הנחה בעבור מוצרים/שירות, ובהתאם לכך להרחיב את מעגל הלקוחות.

לסיכום, פתיחה של קליניקה מהווה ללא ספק רגע מרגש אך גם מלחיץ כאחד. בין אם יש בבעלותך קליניקה או שאת עתידה לפתוח, הקפידי לעטוף את עצמך באנשי מקצוע אשר יסייעו לך בתהליך ההקמה והניהול השוטף.

נגישות
גלילה לראש העמוד